HomeroomNO
Handlekurv

Generelle vilkår

Generelt

Vi som leverer nettsiden www.homeroom.no, er en del av Ellos AB, org. nr. 832005622, 501 86 Borås, Sverige. Med benevningene «vi, våre, vårt og oss» nedenfor menes Homeroom.

For å kunne registrere en kundekonto hos oss, søke om kreditt eller kjøpe produkt(er) via vår nettside må du ha fylt 18 år. Om du er under 18 år, må du ha foresattes godkjenning. Gjennom kjøp av produkt(er) fra vårt sortiment, registrering av kundekonto hos oss, bruk av enkelte av våre tjenester på vår nettside og/eller bruk av noen av våre mobiltelefonapplikasjoner, godkjenner du våre til enhver tid gjeldende generelle vilkår, og bekrefter dermed at opplysningene du oppgir om deg selv, er riktige.

Vi forbeholder oss retten til å kunne endre de generelle vilkårene. De eventuelle endringene trer i kraft tidligst 30 dager etter at de justerte vilkårene er tilgjengelige på vår nettside.

Firmainformasjon

Telefon: 63 00 18 20
Åpningstider: Mandag-fredag 08:00–16:30
Adresse: Ellos AB , 501 10 BORÅS
Besøksadresse: Ödegärdsgatan 6, Viared
Organisasjonsnummer: 832005622
E-postadresse: info@homeroom.no

Priser og avgifter

Våre priser og avgifter kan endres av omstendigheter som vi ikke rår over, for eksempel vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endret moms. I alle priser er moms på 25 % inkludert. Dersom momsen skulle endres, forbeholder vi oss retten til å justere våre priser med tilsvarende beløp. Siden ulike skjermer og individuelle skjerminnstillinger påvirker fargegjengivelse, kan vi ikke garantere at fargenyansene på varene stemmer overens med de bildene som vises når du som forbruker besøker vår nettbutikk. Vi tar forbehold om eventuelle trykk- og skrivefeil.

Fraktavgifter

VVi tilbyr alltid hjemlevering, og kostnaden baseres på hver bestilte vares individuelle vekt. Avgiften dekker plukking, emballering, lasting, fraktdokumenter og kvittering.

Standardlevering er hjem til tomtegrense på dagtid, og fraktkostnaden er vektbasert per stykk iht. under
0-2 kg 49 NOK
2-5 kg 69 NOK
5-10 kg 69 NOK
10-19 kg 99 NOK
19-35 kg 199 NOK
35-50 kg 299 NOK
50-99 kg 399 NOK
Over 100 kg 499 NOK

Levering hjem med innbæring 2 personer 299 NOK
Returavgift 49 NOK
Returavgift & returfrakt (ved hjemlevering) 244 NOK
Uavhentet pakke 199 NOK

For mer informasjon om tjenestene, se lengre ned i teksten, under Leveringsmåter.

Leveringsmåte

En bestilling kan bli delt i ulike leveringer ettersom varene kan plukkes fra forskjellige varelagre. Vi leverer til den adressen du har registrert på homeroom.no. For tiden tilbyr vi hjemlevering. Du blir kontaktet av transportøren før levering. Hjemkjøring krever at du bor langs farbar vei.

Ved bestilling av produkter som veier under 2 kg kan du velge levering til ditt nærmeste utleveringssted.

Hjemlevering skjer på dagtid mellom 8 og 17 til husets port/tomtegrense. Mindre varer mellom 0–2 kg kan leveres med PostNord til nærmeste utleveringssted. Ved kassen vises leveringsalternativer for valgt adresse, og leveringen bestilles innen bestillingen sluttføres.

Når bestillingen din er klar til å kjøres ut, sender vi en SMS til deg slik at du kan velge hvilken dag du ønsker leveringen din, denne SMS vil som regel komme 2-3 dager i forveien. PostNord vil ringe 30 minutter før de vil ankomme adressen som står på orderen.

Alternativer med hjemlevering gjelder for større/tyngre varer om du bor langs en kjørbar vei på øyen.

For detaljert informasjon om leveringsmetode, leveransetid og priser etc., se følgende lenke Leveringsinformasjon. Ved leveringsforsinkelse av vesentlig betydning kan kjøpet heves.

Betalingsmåte

Faktura med delbetaling

Sammen med Resurs Bank kan vi nå tilby muligheten til å handle på hos oss med faktura.

Med Faktura får du opptil 60 dagers betalingstid Med faktura får du opptil 60 dagers betalingstid. Med faktura trenger du ikke å betale før i slutten av måned etter ditt kjøp gjort hos oss. Fakturaen vil komme til din epost-adresse.

Vi tilbyr også muligheten å dele opp din betaling. Velger du å delbetale kan du gjøre dette rentefritt i opptil 12 måneder, eller velge en lengre betalingstid med lav rente. Fakturaen vil bli sendt måneden etter ditt kjøp mellom den 15 eller den 20 i måneden.

På Resurs bank kan du alltid se din aktuelle saldo. Du logger inn med hjelp av BankID/Mobilt BankID.

Måneden etter kjøpet kan du også velge å delbetale din faktura. Mer informasjon finner du på fakturaen. Det blir utført vanlig kredittvurdering. Du får en kopi av vurderingen fra kredittopplysningselskapet.

Ved uteblitt eller utilstrekkelig betaling tilkommer et purregebyr samt eventuell rente ved tidspunktet for benyttet kreditt.

Digipost – Få dine fakturaer digitalt

Du kan også få dine fakturaer og informasjon fra Resurs Bank tilsendt gjennom den digitale postkassen Digipost. Om du allerede er registrert med Digipost vil du få din post fra oss der. På Digipost.no kan du lese mer Digipost og hvordan du registrerer din digitale postkasse.

Kortbetaling

Du betaler med kort direkte i kassen på www.homeroom.no. Vi aksepterer VISA og Mastercard som er utstedt i Norden. Ved en eventuell retur skjer tilbakebetalingen til det kortet som er brukt ved betaling. Vi krypterer alltid kortnummeret, noe som gjør kjøpet sikkert.

Angrerett

Du har rett til å for eksempel åpne emballasjen og teste varen du har kjøpt. Hvis du ikke er fornøyd med kjøpet, har du angrerett i 30 dagers fra den dagen du mottok varen. Vil du returnere en vare, skal det gjøres i originalforpakningen og med utfylt returseddel/etikett. Gå inn på Homeroom.no og logg inn på Mine Sider/Mine Bestillinger. Der kan du enten skrive ut eller bestille en returseddel/etikett som sendes til deg for varen/ordren det gjelder. Du slipper da å legge ut for returfrakten, og avgiften reguleres istedenfor ved tilbakebetalingen som skjer senest innen 14 dager.

Ved retur tilkommer en returavgift som for tiden er 49 kr. Ved retur av større og tyngre varer tilkommer returavgift på 49 kr og returfrakt på 195 kr, dvs. totalt 244 kr.

Velger du å returnere hele eller deler av ordren, tilbakebetaler vi for returnert produkt, men ikke leverings- eller returavgiften. Om din håndtering av varen har forårsaket en nedsatt verdi av denne, vil vi trekke fra en sum som tilsvarer den nedsatte verdien.

Angrefristen begynner tidligst å gjelde fra den dagen du mottar levering og følgeseddel.

Ved retur står du for transportrisikoen. Du som kunde er ansvarlig for at forsendelsen ikke er skadet før du tar imot og kvitterer for leveransen. Ta alltid vare på følgeseddelen/returfraktseddelen til returen er avklart. Er varen feil eller feilekspedert står vi for returfrakten.

Har du spørsmål om angreretten, kontakt oss på telefonnummer 63 00 18 20, e-post info@homeroom.no.

Reklamasjon

Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å reklamere på en vare innen to år, under forutsetning at varen var feil ved levering. Dersom varen er ment å vare vesentlig lenger enn 2 år, utvides reklamasjonsfristen til 5 år. Om du mottar en vare som det er noe feil med, ønsker vi at du snarest mulig kontakter oss på telefonnummer 63 00 18 20 eller via e-post info@homeroom.no. Vær oppmerksom på at du må gi oss beskjed med informasjon om feilen «innen rimelig tid» etter at du oppdaget den. Hvis du reklamerer innen to måneder fra du oppdaget feilen, har du reklamert innen rimelig tid. Hvis du, etter å ha kontaktet oss, skal sende varen tilbake, skal varen sendes til den adressen som er oppgitt på returseddelen. Se mer under rubrikken «Slik returnerer du» nedenfor. Når vi har mottatt varen du vil reklamere på, vil vi ta stilling til hvorvidt det dreier seg om en feil på varen. Hvis det dreier seg om en feil, vil vi tilbakebetale deg så fort som mulig og ikke senere enn innen 30 dager fra vi mottok varen fra deg. Ved retur står du for transportrisikoen. Ta alltid vare på følgeseddelen/returfraktseddelen til returen er avklart. Ved godkjent reklamasjon står vi for frakt og omkostninger for varen du har reklamert. Beløpet betales tilbake til samme betalingskort som pengene ble trukket fra ved kjøpet.

Bytterett

Vil du bytte en vare, gjør du en retur som beskrevet ovenfor, samtidig som du legger inn en helt ny bestilling på homeroom.no. Vi betaler ikke tilbake frakt- og returavgifter.

Ved retur står du for transportrisikoen. Du som kunde er ansvarlig for at forsendelsen ikke er skadet før du tar imot og kvitterer for leveransen. Ta alltid vare på følgeseddelen/returfraktseddelen til returen er avklart. Er varen feil eller feilekspedert, står vi for returfrakten.

Uavhentede pakker

Vi belaster en avgift for pakker som ikke tas imot ved bestilt hjemlevering. Avgiften tilsvarer de reelle kostnadene for returavgift, fraktavgift og håndtering som oppført i prislisten ovenfor.

Slik returnerer du

Vil du returnere en vare, skal det gjøres innen 30 dager, i originalforpakningen og med utfylt returseddel/etikett. Gå inn på Homeroom.no og logg inn på Mine Sider/Mine Bestillinger. Der kan du skrive ut returseddel/etikett for varen/ordren det gjelder. Frakt- og returavgift reguleres ved tilbakebetalingen som skjer senest innen 14 dager.

Du betaler kun en returavgift som debiteres deg i etterkant, uansett pakkens størrelse eller antall artikler. Har vi gjort en feilekspedering er du ikke ansvarlig for noen avgifter med tanke på returfrakt.

Vennligst legg ved returseddelen i returen din, og pakk deretter inn returen i originalemballasjen før du returnerer varene. Returetiketten klistres deretter på emballasjen.

Vår transportør er PostNord. Mindre forsendelser som hentes på utleveringssted, leveres i retur på samme sted som du hentet pakken. Ved hjemlevering kontakter du oss for å avtale tid for opphenting. Opplysninger og retur står på Returseddelen.


Ved kjøp med kort, betale beløpet tilbake til samme kort som pengene ble trukket fra. Ved kjøp med faktura korrigerer du selv beløpet for returen ved innbetalingen.

Medlem i Distansehandel Norge

Ellos Norway AS er medlem av Distansehandel Norge, som har strenge krav til medlemmenes ansvar overfor sine kunder og til kjøpsbetingelsene. Se etter merket når du handler på Internett eller postordre – da risikerer du ingenting! Det står et seriøst firma bak og dette gir deg ekstra trygghet

Tvister

Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukerrådet, www.forbrukerradet.no eller Fred Olsens gate 1, 0152 Oslo, tlf. 23 40 05 00. Vi følger alltid deres anbefalinger. Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du som har som forbruker, anbefaler vi deg å besøke Forbrukerrådets nettside www.forbrukerraadet.no.

Transportgaranti

Vi erstatter alltid transportskadet glass og porselen. For spørsmål eller varsel om transportskadet gods, vennligst kontakt oss på telefonnummer 63 00 18 20 eller via e-post info@homeroom.no.

Bedrageri

Vi politianmelder alle bedragerier og datainnbrudd samt forsøk på dette. Vi forbeholder oss retten til å avvise eller oppheve kjøp dersom vi har grunn til mistanke om bedrageri, datainnbrudd og/eller annet misbruk av vår nettside.

Force majeure

Vi er fritatt fra ansvar for mislighold av visse forpliktelser i forhold til disse generelle vilkårene, dersom misligholdet skyldes befriende omstendigheter som beskrevet nedenfor, og disse omstendighetene forhindrer, vanskeliggjør eller forsinker overholdelse av forpliktelser. Ansvarsbefriende omstendigheter er blant annet handlinger eller svikt fra myndigheter, ny eller endret lovgiving, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, brann, oversvømmelse, sabotasje eller ulykker av større omfang. Som force majeure regnes beslutninger av offentlig myndighet som påvirker marked og produkter i negativ retning, for eksempel advarselstekster, salgsforbud etc., eller unormal nedgang i markedet.

Personopplysningspolicy

Homeroom behandler personopplysninger i overensstemmelse med gjeldende lovverk, inkludert EUs personvernforordning.

Behandlingsansvarlig
Ellos Group AB, org. nr 556217-1925, med adresse Ödesgärdsgatan 6, 501 86 Borås, Sverige (”Homeroom”) er ansvarlig for behandlingen av dine personopplysninger.

Homeroom har utnevnt Magnus Axelsson til personvernombud. Personvernombudet har bl.a. som oppgave å overvåke at Homeroom’ behandling av personopplysninger skjer i samsvar med gjeldende lovgivning. Personvernombudets kontaktopplysninger er dpo@ellosgroup.se

Personopplysninger som behandles
De opplysningene som behandles er personopplysninger du har gitt til oss.

Personopplysninger som vi har samlet inn fra deg
Når du gjennomfører et kjøp hos Homeroom vil vi behandle opplysninger om kjøpet og din kjøpshistorikk. Når du benytter deg av vår nettside, din kundekonto eller våre sosiale medier vil vi også behandle personopplysninger som informasjon om din IP-adresse, operativsystem og hvilke varer du har besøkt eller lagt i handlekurven.

Personopplysninger som du gir til oss
Når du gjennomfører et kjøp hos Homeroom, gir du personopplysninger til oss. Det samme gjelder når du registrerer deg for vårt nyhetsbrev, kundekonto eller tegner forsikring, benytter deg av våre tjenester på vår nettside og sosiale medier eller benytter deg av din eventuelle garanti, angrerett eller reklamasjon. Personopplysningene du gir til oss og som vi behandler, kan f.eks. være ditt navn, adresse, personnummer, mobil- og telefonnummer samt e-postadresse.

Formål med behandlingen og juridisk grunnlag
Vår avtale og administrasjon av ditt kjøp
Homeroom vil behandle ditt navn, adresse, personnummer, mobil- og telefonnummer og din e-postadresse, opplysninger om dine kjøp samt opplysninger med tanke på ditt bruk av våre sosiale medier med formålet å kunne administrere vårt kundeforhold til deg, inkludert dine kjøp og din kundekonto. Homeroom behandler ditt personnummer i de tilfellene du velger å bruke det for å hente adressen din. Det juridiske grunnlaget for Homeroom’ behandling av dine personopplysninger er at det er nødvendig for å oppfylle en avtale, eller for å iverksette tiltak før en slik avtale inngås. Med unntak av ditt personnummer vil Homeroom også behandle ovennevnte personopplysninger i den hensikt å kunne behandle ditt eventuelle krav om bruk av angrerett, garanti, reklamasjon eller forsikring. Det juridiske grunnlaget for Homeroom’ behandling i denne delen er at det er nødvendig for å kunne oppfylle avtalen med deg. Personopplysningsbehandling i forhold til angrerett og reklamasjon skjer også med bakgrunn i det juridiske grunnlaget for å oppfylle rettslige forpliktelser som påhviler Homeroom. Dersom du ikke oppgir ovennevnte personopplysninger har Homeroom ikke mulighet for å levere produkter eller oppfylle våre forpliktelser ovenfor deg.

Markedsføring av våre varer
Har du gitt ditt samtykke til å motta markedsføring, som f.eks. nyhetsbrev eller kampanjetilbud om våre produkter via e-post, SMS eller post, vil Homeroom også behandle ditt navn, mobil- og telefonnummer, e-postadresse og din kjøpshistorikk for markedsføringsformål. Det juridiske grunnlaget for Homeroom’ behandling av dine personopplysninger er ditt samtykke som vi enten får i forbindelse med at du registrerer deg som bruker hos Homeroom, eller i forbindelse med ditt kjøp av produkt (-er) fra vårt sortiment. Du gir ditt samtykke ved at du aktivt krysser av i en eller flere avkrysningsruter på nettsiden vår. På samme måte som når du gir ditt samtykke, kan du tilbakekalle dette ved at du krysser ut avkrysningsrutene du tidligere krysset av for på nettsiden vår.

Statistikk
Homeroom behandler ditt kundenummer og andre referansenummer i den hensikt å kunne lage statistikker og for å vise deg innhold i vår nettbutikk som er tilpasset deg og din kundegruppe. Det juridiske grunnlaget for Homeroom’ behandling av dine personopplysninger er at det er nødvendig for formål relatert til Homeroom’ berettigede interesse. Behandlingen baserer seg på en balansering av interesser og innebærer, på samme måte som over, situasjoner der Homeroom vil, eller må, gjøre noe som i hovedsak er til vår egen fordel, forutsatt at dette ikke skader dine interesser eller grunnleggende rettigheter og friheter.

Regnskap
Homeroom behandler opplysninger om den transaksjonen som har skjedd mellom deg og Homeroom for regnskapsmessige formål. Homeroom vil av den årsak behandle informasjon om kjøpet, ditt navn, adresse, mobil- og telefonnummer og din e-postadresse. Det juridiske grunnlaget for Homeroom behandling av dine personopplysninger er at det er nødvendig for å oppfylle en rettslig forpliktelse på påhviler Homeroom.

Automatisert beslutningsprosess/profilering
Det finnes for tiden ingen automatiserte beslutningsprosesser eller profileringer som kan påvirke deg juridisk eller på annen måte i vesentlig grad. For å kunne utvikle våre produkter og tjenester, forbedre vår markedsføring, kunnskap om våre kunder samt våre tilbud til deg, kan vi på en automatisk måte samle inn og analysere opplysninger fra deg. Slike opplysninger er din IP-adresse, kjøpshistorikk, betalingsmåte og kontosaldo, dersom du har kjøpt varen din på kreditt, samt din aktivitet på våre sider, på sosiale medier samt i vår nettbutikk (såk. profilering). Vi gir deg tilbud i vår nettbutikk som vi tror du vil oppfatte som relevante, basert på resultatet av analysen av din brukeradferd. Det juridiske grunnlaget for Homeroom’ behandling i denne delen er vår berettigede interesse for å kunne utvikle vår forretningsvirksomhet og å, i best mulig utstrekning og for ikke å forstyrre deg unødvendig, kunne tilby deg produkter som matcher dine ønsker og ditt behov.

Behandling av tredjepart og overføring av personopplysninger
Dine personopplysninger kan komme til å gis til, og behandles av, vårt morselskap Ellos Group AB og dets datterfirma, Ellos Norway AS og Stayhard Aktiebolag, som inngår i Ellos Group-konsernet. Homeroom kan også gi dine personopplysninger til tjenesteleverandører som behandler personopplysninger for vår regning, såk. databehandler. Dine personopplysninger kan også behandles av våre samarbeidspartnere. Vi har avtale med våre databehandlere som sikrer at de behandler dine personopplysninger i henhold til denne personopplysningspolicyen og våre instruksjoner. En tredjepart som vi gir dine personopplysninger til er for eksempel speditører i forbindelse med levering av varer.

Homeroom kan gi dine personopplysninger til myndigheter som krever at Homeroom gir ut slike personopplysninger.

Homeroom kan også dele dine personopplysninger for å tillate en fusjon, et oppkjøp eller salg av alle eller deler av Homeroom’ aktiva.

Homeroom og Ellos’ samarbeidspartnere behandler som hovedregel dine personopplysninger kun innen EU og EØS. Skulle personopplysninger bli behandlet utenfor EU og EØS, vil Homeroom iverksette tiltak for å sørge for at dine personopplysninger fortsetter å være beskyttet, og også iverksette de tiltakene som kreves for å overføre personopplysninger til land utenfor EU og EØS på lovlig vis.

Som et ledd i vår markedsføring analyserer vi opplysninger, blant annet personopplysninger, rundt dine innkjøp og din aktivitet på våre sider, på sosiale medier og i vår nettbutikk. Vi vil for eksempel behandle dine personopplysninger for at vi ved hjelp av Google Analytics skal kunne tilpasse de annonsene og tilbudene som du ser ut fra informasjon om din tidligere surfing, samt for å kunne utvikle våre produkter og tjenester. Dette gjør det mulig for oss å tilpasse innholdet i vår nettbutikk slik at det passer akkurat dine behov, samt forbedre vårt tilbud til deg. Prosessen er anonymisert og kan ikke brukes for å identifisere deg (for informasjon om de informasjonskapsler vi benytter oss av se følgende link, informasjonskapsler). Videre kan vi komme til å bruke dine personopplysninger for å evaluere din bruk av vår nettbutikk for tjenester i forbindelse med nettstedsaktiviteter og internettbruk. Opplysninger som vi analyserer kan for eksempel være din IP-adresse, kjøpshistorikk, betalingsmåte og kontosaldo dersom du har kreditt hos oss, og annen informasjon som du har gitt til oss som kunde. For informasjon om hvordan Google Inc. bruker opplysninger, se følgende link: https://www.google.com/intl/sv/policies/privacy/partners/.

Tidsperiode for behandling og lagring
Vi behandler kun personopplysninger så lenge det er behov for å bevare dem for å oppfylle formålene som informasjonen ble gitt eller samlet inn for. Samme personopplysning kan lagres på flere forskjellige steder for ulike formål. Det kan innebære at en opplysning som er fjernet fra et system fordi den ikke lenger er nødvendig for formålet, kan forbli i et annet system der den er lagret etter avtale, eller for annet formål der personopplysningen fortsatt er nødvendig.

Personopplysninger som Homeroom behandler med hensikt å administrere kundeforhold, inkludert dine kjøp og din brukerkonto, eller for å oppfylle våre juridiske forpliktelser eller avtaler, f.eks. imøtese garanti-, reklamasjons- eller forsikringsforpliktelser med deg, behandles i den tiden det er nødvendig for at Homeroom skal kunne administrere kundeforholdet og oppfylle sin avtale eller juridiske forpliktelser overfor deg.

Har du gitt samtykke til å få direktemarkedsføring og nyhetsbrev fra Homeroom, vil vi lagre ditt navn, mobil- og telefonnummer, din e-postadresse og din kjøpshistorikk til du har avregistrert deg, tilbakekaller ditt gitte samtykke, eller ber oss slutte å kontakte deg. I forbindelse med dette vil Homeroom, i den grad Homeroom behandler personopplysninger relatert til profilering, fjerne de personopplysningene som har en forbindelse med direktemarkedsføringen.

Personopplysninger som Homeroom behandler for regnskapsmessige formål bevares i 10 år i samsvar med gjeldende regnskapslovgivning.

Personopplysninger som Homeroom behandler for statistiske formål vil ikke lenger være mulig å koble til deg som individ etter at aktuelt regnskapsmateriale er fjernet.

Dine personopplysninger kan bli lagret lenger enn angitt over dersom det kreves for å overholde juridiske krav, forskrifter eller myndighetsvedtak.

Dine rettigheter
Du har rett til, uten kostnad, å skriftlig kreve å få informasjon om hvilke personopplysninger vi har registrert om deg. Du kan også når som helst kreve rettelser av feilaktige opplysninger. Du har også rett til å be oss fjerne eller begrense de personopplysningene vi har om deg, og at vi gir deg en kopi av disse opplysningene (såk. dataportabilitet).

Hvis du ikke har grunnlag for din forespørsel eller forespørselen din er urimelig, for eksempel hvis du ofte ber om utdrag eller sletting med korte intervaller, kan vi enten nekte å imøtekomme forespørselen din eller ta betalt for de administrative kostnadene forespørselen din medfører. Forespørselen sender du til oss via våre kontaktopplysninger nedenfor.

Rett til innvendinger
Du kan når som helst ha innvendinger mot at dine personopplysninger behandles for direktemarkedsføring og/eller profilering. Vil du ikke at vi behandler dine personopplysninger for dette/disse formål, ber vi deg enten om å ringe oss på telefonnummer 63 00 18 20, sende e-post til oss på info@homeroom.no eller skrive til Homeroom, 501 86, Borås, Sverige, og meddele oss dette. Vi vil da slutte med behandling av dine personopplysninger for dette/disse formål, og fjerne opplysningene forutsatt at vi ikke må fortsette å behandle dem for andre formål i henhold til denne personopplysningspolicyen.

Rett til å tilbakekalle ditt samtykke
Du kan når som helst, helt eller delvis, tilbakekalle ditt samtykke om behandling av personopplysninger ved at du, i vår nettbutikk, krysser ut avkrysningsruter du tidligere har krysset av for, eller kontakter oss via våre kontaktopplysninger over. Dersom du tilbakekaller ditt samtykke, ber vi deg notere at dette ikke påvirker lovligheten av den behandlingen som tidligere har skjedd på grunn av samtykket før dette tilbakekalles. Homeroom kan også, under visse omstendigheter, ha et annet juridisk grunnlag for behandlingen av dine personopplysning der vi kan ha rett til å fortsette behandlingen.

Rett til å klage
Er du misfornøyd med hvordan vi har behandlet dine personopplysninger kan du også kontakte oss via våre kontaktopplysninger over. Du har også rett til å sende inn klage når det gjelder vår personopplysningsbehandling til:

Datainspektionen
Box 8114
104 20 Stockholm
datainspektionen@datainspektionen.se

Ved tvister vi ikke lykkes å løse, som gjelder annet enn behandling av dine personopplysninger, kan du også benytte den nettbaserte klageportalen som er tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: http://ec.europa.eu/odr.