Generelle vilkår




Generelt


Vi som leverer nettsiden www.homeroom.no er en del av Ellos Norway AS, org. nr. 832005622, 501 10, Borås, Sverige. Med benevningene ”vi, våre, vårt og oss” nedenfor betegnes Homeroom.
For å kunne registrere en kundekonto hos oss, søke om kreditt eller for å kunne kjøpe produkt(er) via vår nettside må du ha fylt 18 år. Om du er under 18 år må du ha foresattes godkjenning. Gjennom kjøp av produkt(er) fra vårt sortiment, tegning av forsikring via oss, søknad om kreditt, registrering av kundekonto hos oss, bruk av noen av våre tjenester på vår nettside og/eller bruk av noen av våre mobiltelefonapplikasjoner, godkjenner du våre til enhver tid gjeldende generelle vilkår, og bekrefter dermed at opplysningene du oppgir om deg selv, er riktige.
Vi forbeholder oss retten til å endre disse vilkårene hvis det er grunner til dette, uten å varsle deg på forhånd. Versjonen av vilkårene du godtar når du bestiller gjelder for kjøpet ditt.


Firmainformasjon


Telefon kundeservice:
63 00 18 20


E-postadresse kundeservice:
customerservice@homeroom.no


Åpningstider kundeservice:
Mandag til fredag: 7:30 - 19:00.


Kontaktskjema og de vanligste spørsmålene og svarene våre finner du i vår FAQ


Adresse kundeservice og for returer:
Homeroom, 501 86 Borås, Sverige


Besøksadresse kontor:
Ödegärdsgatan 6, 504 64 Borås, Sverige


Organisasjonsnummer:
832005622




Priser og avgifter


Våre priser og avgifter kan endres av omstendigheter som vi ikke hersker over, for eksempel vesentlig endrede råvarepriser, valutaendringer eller endret moms. Moms på 25% er inkludert i alle priser. Dersom momsen skulle endres, forbeholder vi oss retten til å justere våre priser med tilsvarende beløp. Det kommer ingen toll i tillegg på produktene du handler fra oss.




Fraktavgifter

Det meste av vårt sortiment sendes direkte fra ulike varehus og leverandører. Derfor kan din ordre deles inn i flere pakke og flere leveranser. Fraktavgift debiteres per pakke og er basert på vekt og volum på hver enkelt pakke. Normalpakke med maksvekt 20 kg kan leveres til utleveringssted, øvrige leveringer skjer enbart med hjemlevering. For din bekvemmelighet tilbyr vi også innbæring mot tilleggsavgift. Kassen viser hvilke leveringsalternativer og hvilke leveringstider som tilbys for din spesielle bestilling, basert på mål og vekt på forsendelsen og hvor du bor. Se gjeldende priser nedenfor.



Fraktavgift normalpakke til utleveringssted/postkasse 0-20 kg (PostNord eller Bring):  49 NOK


Fraktavgift normalpakke til pakkeboks 0-20 kg (Bring):  59 NOK


Fraktavgift normalpakke 0-5 kg - hjemlevering :  199 NOK


Fraktavgift normalpakke 5-10 kg - hjemlevering :  299 NOK


Fraktavgift normalpakke 10-19 kg - hjemlevering:  399 NOK


Fraktavgift för varer med større vekt eller volum 10-35 kg – hjemlevering til tomtegrense/ytterport*:  599 NOK


Fraktavgift för varer med større vekt eller volum 35-50 kg – hjemlevering til tomtegrense/ytterport*:  699 NOK


Fraktavgift för varer med større vekt eller volum, over 50 kg – hjemlevering til tomtegrense/ytterport*:  749 NOK


Returavgift:  55 NOK


Returfrakt for varer med større vekt eller volum (tilleggsavgift):  + 395 NOK


Avgift for uavhentet pakke:  199 NOK




* Levering skjer til tomtegrensen hvis du bor i en villa og til eiendommens inngang hvis du bor i en leilighet




Betalingsmåte


Vi bruker Elpy som betalingsløsning når du handler hos oss. Elpy er et varemerke som, i likhet med Homeroom, tilhører Ellos Group. Elpy er et samarbeid mellom Resurs Bank og Ellos Group med sikte på å muliggjøre enkle betalinger for alle konsernets selskaper i en og samme tjeneste. Du velger hvordan du vil betale for bestillingen din og håndterer enkelt betalingene dine på elpy.com. I forbindelse med din søknad om betaling gjennom faktura eller konto hos oss, foretas en kredittsjekk for å evaluere din betalingsevne. Deretter sendes en bekreftelse fra kredittoplysningsselskapet vi samarbeider med. Ved ordre som overstiger din tidligere innvilgede kjøpsgrense, kan det bevilges en høyere kjøpsgrense, noe som genererer en undersøkelseskopi. Vi tilbyr disse betalingsmåtene:




Kort

Når du velger betalingsmåten Kort betaler du med kortet ditt direkte i kassen. Vi bruker 3D Secure og krypterer alltid kortnummeret, noe som gjør kjøpet ditt trygg. Vi godtar Visa og Mastercard. Debitering skjer direkte på kjøpstidspunktet. Kortbetalingen håndteres av Ellos AB.




Faktura

Med betalingsmetoden Faktura kan du selv velge om du ønsker å betale i slutten av neste måned eller måneden etter det (1 måned etter den måneden da kjøpet ble gjennomført). For faktura med betaling i slutten av påfølgende kalendermåned, tilsvarende ca. 30-60 dagers kredittid, påløper en administrasjonsavgift på 29 kr. På faktura med betaling i slutten av kalendermåneden som inntreffer 2-4 måneder etter den måneden da kjøpet ble gjennomført, tilsvarende ca. 60-120 dagers kredittid, påløper en administrasjonsavgift på 59 kr. Hvis du har rapportert en retur, vil fakturaen midlertidig bli satt på pause uten kostnad. For mer informasjon om betalingsmåten Faktura, vennligst se Vilkår for faktura.


Månedsfaktura – Betal i slutten av måneden

Med betalingsmåten Månedsfaktura betaler du i slutten av måneden for en administrasjonsavgift på 29 NOK. Du vil bare motta en faktura per måned, uavhengig av om du har gjort et eller flere kjøp i løpet av fakturaperioden, som går omtrent fra midten av en måned til midten av neste måned. Hvis kjøpet ditt blir gjort rett i begynnelsen av en ny fakturaperiode, kan det derfor ta til neste måned før du mottar fakturaen. Dersom betaling ikke skjer innen betalingsfristen, påløper purringsavgift. Hvis betaling uteblir fullstendig, overføres fakturabeløpet automatisk til betalingsmåten Delbetalingskonto, vennligst se nedenfor for beskrivelse. Fakturaen sendes digitalt via e-post og SMS. For mer informasjon om betalingsmåten Månedsfaktura, vennligst se Vilkår for månedsfaktura.


Delbetalingskonto – Del opp betalingen av din ordre

Ved å velge betalingsmåten Delbetalingskonto kan du dele opp betalingen i inntil 36 måneder. Du kan velge å betale et valgfritt beløp, og du betaler kjøpet i det tempoet som passer deg. Du kan samle alle dine Elpy-kjøp på samme konto. En administrasjonsavgift på 29 NOK per måned debiteres. Effektiv årsrente er for tiden 29,91%, og nominell årsrente er 20,28%. Fakturaen sendes digitalt via e-post og SMS. For mer informasjon om betalingsmåten Delbetalingskonto, se:  Vilkår for Del opp rentefritt.


Del opp rentefritt – Rentefri delbetalingskonto

Velger du å dele opp betalingen rentefritt, kan du betale et mindre beløp hver måned i 6 måneder, uten rente. Betal litt av gangen, og nyt tryggheten ved å vite at du har en fast månedskostnad i en gitt tid. Det tilkommer et månedlig administrasjonsgebyr på 39 NOK per måned samt et etableringsgebyr på 199 NOK som legges til på din første faktura. Hvis fakturaen ikke betales innen den tid som er oppgitt på fakturaen, går fakturabeløpet automatisk over til betalingsmåten Delbetalingskonto, se ovenfor for ytterligere informasjon. Fakturaen sendes digitalt via e-post og SMS. Rentefri delbetalingskonto tilbys for bestillinger over 2000 NOK. For mer informasjon om betalingsmåten Del opp rentefritt, se Vilkår för delbetalingskonto.


Leveringsmåte


Det meste av vårt sortiment sendes direkte fra ulike varehus og leverandører. Derfor kan din ordre deles inn i flere pakke og flere leveranser. Fraktavgift debiteres per pakke og er basert på vekt og volum på hver enkelt pakke. Kassen viser hvilke leveringsalternativer og hvilke leveringstider som tilbys for din spesielle bestilling, basert på mål og vekt på forsendelsen og hvor du bor. Vi leverer ikke til Svalbard. Velg ønsket leveringsmåte i kassen og sørg for at kontaktinformasjonen og adressen din er korrekt før du godtar ordren. Informasjonen du oppgir kan ikke endres når bestillingen er fullført. Ønsker du å bestille til en annen adresse enn folkeregistreringsadressen din kan dette kun gjøres mot kortbetaling, du finner mer informasjon om dette i vår FAQ. Kjøpet kan kanselleres om levering er vesentlig forsinket. Vi har følgende leveringsmåter:



Til utleveringssted/postkasse - normalpakke (PostNord eller Bring)

For pakke som veier 0-20 kg, pakken din sendes til ditt nærmeste utleveringssted. Små/lette pakker opptil 5 kg kan også leveres direkte til postkassen. Dersom postkassen er låst/ full må pakken hentes på ditt lokale utleveringssted.



Pakkeboks - normalpakke (Bring)

Pakken leveres direkte til Bring pakkeboks. Pakken kan spores og du varsles om at pakken er ankommet via sms eller Posten appen.



Hjemlevering uten krav om signatur - normalpakke

Mindre/lettere pakker tilbyr vi levering hjem direkte til postkassen. Om det ikke er plass i postkassen , leveres den ved ytterdøren. Du får advisering fra Postnord når sendingen er levert.



Hjemlevering - normalpakke

Pakken leveres rett hjem til deg på hverdager. Du får beskjed via SMS og kan velge dag og tidspunkt når leveringen skal skje.



Varer med større vekt eller volum

Større eller tyngre varer blir alltid levert hjem til deg. Det er nødvendig at du bor langs en kjørbar vei. Hjemmelevering skjer til tomtegrensen hvis du bor i en villa, eller til eiendommens inngang.





Angrerett


Du har 14 dagers angrerett i henhold til gjeldende lovgivning. Angreretten er gyldig i 14 dager fra dagen du mottok varen din, eller mottok den siste varen i en ordre der varene leveres separat. Med noen få unntak har du rett til å åpne emballasjen og prøve / undersøke produktet du har kjøpt, men bare i den grad det er nødvendig for å bestemme produktets egenskaper og funksjon. Angreretten gjelder alt på nettsiden vår, unntatt spesialtilpassede produkter, dvs. varer som er produsert etter kundens unike ønsker.

Hvis du ønsker å benytte deg av angreretten, må du gi oss en tydelig beskjed innen 14 dager. Dersom fristen går ut på en lørdag, søndag eller helligdag, forlenges den til påfølgende ukedag. Du har deretter 14 dager på deg til å returnere bestillingen. For å benytte deg av angreretten på den enkleste måten, følg instruksjoner som finnes i leveringen din. Retursedel er vedlagte i pakken. Mangler du returseddel/returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage ny selv. Logg på "mine bestillinger" og velg "skape returseddel / returetikett her" under den valgte bestillingen. Hvis alternativet ikke vises, ta kontakt med kundeservice.

Pass på å returnere den ubrukte varen i original emballasje med alle etiketter intakt. Hvis original embalasje er ubrukelig, er det mulig å pakke den inn i en tilsvarende emballasje. Sørg for å pakke den inn godt slik at produktet er beskyttet under transport. Vi anbefaller at du lagrer returkvitteringen til du har fått beskjed om at returen din er behandlet, da dette er bevis på innlevert retur.

Når du returnerer en vare innen fristen, behøver du ikke å informere oss om at du vil benytte deg av angreretten. Hvis du vil gi oss beskjed om dette, finnes det et standard skjema på Forbrukerrådets nettside (www.forbrukerradet.no) om du kan bruke eller fyll ut angreskjemaet nedenfor og send det til oss. Du er ikke forpliktet til å ta kontakt med oss, og heller ikke å oppgi årsaken hvorfor du ønsker å benytte deg av angreretten. Om du velger å gi oss beskjed, må du være tydelig på at du ønsker å benytte deg av angreretten og da anbefaler vi at du oppgir kundenummer, ordrenummer og annen relevant informasjon for å unngå feil og forsinkelser. Hvis du kontakter oss via e-post, vil du motta en bekreftelse på at e-posten din er mottatt innen kort tid. Vær oppmerksom på at det ikke teller med at du benytter deg av angreretten hvis du bare lar være å samle inn leveransen din, uten å gi oss en klar melding om dette. Leveringen din sendes automatisk tilbake til oss etter en tid, men du vil da bli belastet en avgift for uavhentet pakke på 199 NOK.




Angreskjema

Fyll ut og returner dette skjemaet dersom du ønskjer å gå fra avtalen. Utfylt skjema sender du til:
Homeroom
501 86 Borås
Sverige
e-postadresse: customerservice@homeroom.no




Jeg/vi gir med dette melding om at jeg/vi ønskjer å gå ifrå avtalen om kjøp av følgende varer:


Varen ble mottatt den (dato):


Forbrukerens/forbrukernes navn:


Forbrukerens/forbrukernes adresse:


Dato:


Forbrukerens/forbrukernes underskrift (dersom papirskjema benyttes)




Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på et produkt innen to år, forutsatt at produktet hadde en feil på leveringstidspunktet. Dersom varen er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. Feil som forelå på leveringstidspunktet trenger ikke å vises umiddelbart. Vær oppmerksom på at du må kontakte oss angående klagen "innen rimelig tid" etter at du har oppdaget den. Hvis du klager innen to måneder etter at du har oppdaget feilen, har du klaget innen rimelig tid. Kontakt oss via reklamasjonskjemaet som du finner under "kundeservice" på vår nettside. Beskriv feilen og legg ved bilder av den skadade varen/eventuelt ødelagt emballasje, gjerne tatt fra ulike vinkler. Kundeservice kommer tilbake med forslag til løsning avhengig av hva slags feil det er. Dersom du aksepterer et eventuelt prisendring/erstatning som løsning, frasier du deg fremtidig reklamasjon- og returrett for den spesifikt kompenserte feilen. Dersom du ønsker å returnere varen for vurdering uten å kontakte oss, følg vedlagte returinstruksjoner og oppgi riktig returalternativ for den skadede varen. Hvis du ikke har returlabel / returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage en ny selv. Logg inn på "mine bestillinger" og velg "opprett returseddel / returetikett her" under rett bestilling. Hvis alternativet ikke vises, kan du bestille nye via kundeservice. Når du returnerer en vare, er det viktig at du lagrer returkvitteringen inntil klagen din er behandlet av oss. Når vi har mottatt den klagede varen bestemmer vår returavdeling om reklamasjonen godkjennes. For de fleste produkttyper kanselleres kjøpet ved godkjent reklamasjon og tilbakebetaling foretas. For noen få produkttyper som f.eks. elektroniske produkter, skjer vanligvis reparasjon eller utsendelse av ny vare, hvis mulig. I enkelte tilfeller kan det hende at du må betale en rimelig kompensasjon for bruken du har hatt av produktet, og i dette tilfellet trekkes dette fra tilbakebetalingsbeløpet. Eventuell tilbakebetaling vil skje så snart som mulig, men senest 30 dager fra det tidspunktet vi mottok varen fra deg og via samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet. I tilfelle av en godkjent reklamasjon er vi ansvarlige for frakt, returfrakt og eventuelle tilleggsavgifter knyttet til varen du har klaget på. Består bestillingen din av fler varer enn den du reklamerer, refunderer vi ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter fordi disse avgiftene er uavhengige av hvor mange varer du bestilte. Men vi står selvfølgelig for returfrakten. Om vi ikke godtar reklamasjon, sendes produktet tilbake til deg.



Returrett


Du har en 30-dagers returrett når du handler hos oss. Med noen få unntak har du rett til å åpne emballasj og prøve/undersøke produktet du har kjøpt, men bare i den grad det er nødvendig for å bestemme produktets egenskaper og funksjon. Returretten gjelder alt på nettsiden vår, unntatt spesialtilpassede produkter, dvs. varer som er produsert etter kundens unike ønsker.
Returrett er gyldig i 30 dager fra den dagen du mottok varen din, eller mottok den siste varen i en ordre der varene leveres separat. Vi ber deg returnere den ubrukte varen innen 30 dager med alle etikettene intakte i originalemballasjen. Hvis emballasjen er ubrukelig, er det mulig å pakke inn i en annen tilsvarende emballasje. Sørg for å pakke godt slik at produktet er beskyttet under transport. Vi anbefaller at du lagrer returkvitteringen innen du har fått beskjed om at returen din er behandlet, da dette er bevis på innlevert retur.
For å utøve returretten, følg returinstruksjonene som du finner i din levering. Mangler du returseddel/returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage ny selv. Logg på "mine bestillinger" og velg "skape returseddel/returetikett her" under den valgte bestillingen. Hvis alternativet ikke vises, ta kontakt med kundeservice.
Når du returnerer påløper det alltid en returavgift på 55 NOK per pakke, og når du returnerer større / tyngre varer påløper det også returfrakt på 395 NOK per pakke.
Hvis du returnerer hele bestillingen din, vil vi refundere hele vareverdien og eventuelle fraktkostnader, men ikke eventuelle tillegsavgifter. Hvis du velger å returnere bare en del av bestillingen din, refunderer vi ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter fordi disse avgiftene er uavhengige av hvor mange varer du bestilte.

Tilbakebetaling skjer så snart vi har mottatt returen og behandlet den, normalt tar dette ca. 2-3 uker fra datoen du sendte returen. Hvis din håndtering av produktet har medført en reduksjon i verdien eller ved manglende eller ødelagt original papp kan det gjøres fradrag for avskrivninger, fradraget vurderes fra sak til sak. Tilbakebetalingen gjøres via samme betalingsmåte du brukte da du bestilte. Ved tilbakebetaling via bankkort tar det noen ekstra dager før du ser pengene på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid.




Uavhentede pakker


Man blir belastet en avgift på 199 NOK for forsendelser som ikke blir hentet innen bestemt tid. Avgiften tilsvarer faktiske kostnadener for frakt, retur og håndtering.




Bytterett


Hvis du ønsker å bytte en vare, henviser vi deg til å legge inn en ny bestilling via nettstedet vårt.




Slik returnerer du


Følg returinstruksjonene du finner i leveransen, de varierer avhengig av type ordre. Hvis du ikke har returlabel / returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage en nye selv. Gå in på "mine bestillinger" og velg "opprett returseddel/returetikett her" under den valgte bestillingen. Hvis alternativet ikke vises, ta kontakt med kundeservice. Når du returnerer påløper det alltid en returavgift på 55 NOK per pakke, og når du returnerer større / tyngre varer påløper det også returfrakt på 395 NOK per pakke. Hvis returen din er en reklamasjon, eller hvis du mottok feil vare, belastes ingen avgifter for retur eller frakt.




Reklamasjon


Forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på et produkt innen to år, forutsatt at produktet hadde en feil på leveringstidspunktet. Dersom varen er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år utvides reklamasjonsfristen til 5 år. Feil som forelå på leveringstidspunktet trenger ikke å vises umiddelbart. Vær oppmerksom på at du må kontakte oss angående klagen "innen rimelig tid" etter at du har oppdaget den. Hvis du klager innen to måneder etter at du har oppdaget feilen, har du klaget innen rimelig tid. Kontakt oss via reklamasjonskjemaet som du finner under "kundeservice" på vår nettside. Beskriv feilen og legg ved bilder av den skadade varen/eventuelt ødelagt emballasje, gjerne tatt fra ulike vinkler. Kundeservice kommer tilbake med forslag til løsning avhengig av hva slags feil det er. Dersom du aksepterer et eventuelt prisendring/erstatning som løsning, frasier du deg fremtidig reklamasjon- og returrett for den spesifikt kompenserte feilen. Dersom du ønsker å returnere varen for vurdering uten å kontakte oss, følg vedlagte returinstruksjoner og oppgi riktig returalternativ for den skadede varen. Hvis du ikke har returlabel / returetikett, kan du i de fleste tilfeller lage en ny selv. Logg inn på "mine bestillinger" og velg "opprett returseddel / returetikett her" under rett bestilling. Hvis alternativet ikke vises, kan du bestille nye via kundeservice. Når du returnerer en vare, er det viktig at du lagrer returkvitteringen inntil klagen din er behandlet av oss. Når vi har mottatt den klagede varen bestemmer vår returavdeling om reklamasjonen godkjennes. For de fleste produkttyper kanselleres kjøpet ved godkjent reklamasjon og tilbakebetaling foretas. For noen få produkttyper som f.eks. elektroniske produkter, skjer vanligvis reparasjon eller utsendelse av ny vare, hvis mulig. I enkelte tilfeller kan det hende at du må betale en rimelig kompensasjon for bruken du har hatt av produktet, og i dette tilfellet trekkes dette fra tilbakebetalingsbeløpet. Eventuell tilbakebetaling vil skje så snart som mulig, men senest 30 dager fra det tidspunktet vi mottok varen fra deg og via samme betalingsmåte som du brukte ved kjøpet. I tilfelle av en godkjent reklamasjon er vi ansvarlige for frakt, returfrakt og eventuelle tilleggsavgifter knyttet til varen du har klaget på. Består bestillingen din av fler varer enn den du reklamerer, refunderer vi ikke fraktkostnader eller tilleggsavgifter fordi disse avgiftene er uavhengige av hvor mange varer du bestilte. Men vi står selvfølgelig for returfrakten. Om vi ikke godtar reklamasjon, sendes produktet tilbake til deg.




Transportskader


Oppdager du at emballasjet har skader ved levering er viktig at det blir utført en transportskade rapport. Dette gjør du enkelt i samband med sjåfør ved leveringstilfellet. Du har også mulighet å melder ifra til PostNord innen 4 timer etter utført levering, her hjelper deres kundetjeneste med å opprette en skaderapport. Du har også valget å motta varen for å se hvor stort skadeomfanget er, eller så kan du velge at sjåfør tar med seg varen i retur til oss. Transportskade rapporten er viktig for oss når det kommer til reklamasjonsrett hos transportør. Etter du har gjort transportskade rapport, send oss en e-post via vårt kontaktskjema som du finner under "kundeservice" på hjemmesiden. Vi vil hjelpe deg videre i forhold til reklamasjonsrett, og retur.




Tilbakebetaling


Hvis du har hevt kjøpet grunnet pa forsinket levering skjer tilbakebetaling innen 14 dager. Tilbakebetaling ved retur eller reklamasjon skjer så snart vi har mottatt varen og behandlet returen/reklamasjonen. Tilbakebetaling gjøres via samme betalingsmåte som ble brukt da bestillingen ble gjort. Hvis du har handlet mot en faktura / konto, vil du motta en e -post med et oppdatert fakturabeløp eller kansellering av fakturaen fra Elpy. Ved kortkjøp, gjøres tilbakebetalingen til samme betalingkort som pengene ble trukket fra. Vær imidlertid oppmerksom på at det tar noen ekstra dager før du ser disse på kontoen din på grunn av bankens behandlingstid. Hvis fakturaen er betalt før returen er behandlet og du ønsker å få utbetalt kredittbeløpet ditt, kontakt Elpy/Resurs Bank på 21 03 30 99.




Tvister


Ved tvister som vi ikke lykkes å løse, anbefaler vi at du henvender deg til Forbrukertilsynet, www.forbrukertilsynet.no eller Postboks 2862 Kjørbekk, 3702 Skien. Vi følger alltid deres anbefalinger i tvister.Du kan også benytte deg av en online tvisteløsning for klagesaker som finnes tilgjengelig på EU-kommisjonens nettsted: ec.europa.eu/odr. For informasjon om hvilke rettigheter du har som forbruker, anbefaler vi at du besøker det norske forbrukerrådets nettside www.forbrukerradet.no.




Support og tilgjengelighet


Vår målsetning er å besvare spørsmål via e-post innen 24 timer fra vi mottok spørsmålet ditt. Tidsangivelsen gjelder kun i løpet av hverdager og for spørsmål som gjelder allerede utførte kjøp og bestillinger. I de tilfellene vi ikke har besvart din e-post innen 48 timer, ger vi deg beskjed om forsinkelsen og årsaken til denne. Ved vanskeligere supportsaker som reklamasjoner, transportspørsmål etc. kan behandlingstiden være lengre.




Elektronikkgaranti


Alle elektroniske apparater som vi selger har minst ett års garanti. Du finner informasjon om varens spesifikke garantiperiode under varens produkttekst her på vår hjemmeside. Din faktura eller følgeseddel gjelder som garantibevis og en eventuell reparasjon tar vanligvis mellom 2-5 uker. Tenk på at garantien ikke gjelder om produktet har blitt håndtert på feil måte. Oppleves produktet som feilaktig er det viktig at du har lest igjennom bruksanvisningen nøye før produktet sendes tilbake til oss, for å bli sikker på at den har blitt installert/håndert korrekt. På denne måten undgår du eventuelle kostnader som kan påløpe deg om auktorisert verkstedet bestemmer at saken er en garanti sak. Alle elektriske produkter som vi selger har en manual på et nordiskt språk. Om ett produkt ikke har en manual på et nordisk språk skal dette stå i varens produkttekst.




Øvrig



Gavekort


Vi selger selvfølgelig gavekort. Skriv ”gavekort” i søkefeltet på nettstedet vårt så får du opp hvilke som vi tilbyr. Oppgi mottakerens e-postadresse, navn og en hilsen. Du betaler som vanlig i kassen og gavekortet sendes via e-post til den oppgitte e-postadressen. Gavekort kan kun bestilles mot kortbetaling. Gavekortet har en unik kode som oppgis i kassen når man vil bruke det. Handler du ikke for hele beløpet med en gang er det bare å bruke samme kode ved neste kjøp. Gyldighetsperioden for gavekort er 24 måneder.



Bedrageri

Vi politianmelder alle bedragerier og datainnbrudd samt forsøk på disse. Vi forbeholder oss retten til å avvise din ordre eller oppheve ditt kjøp dersom vi har grunn til mistanke om bedrageri, datainnbrudd og/eller annet misbruk av vår nettside.



Fargegjengivelse osv

Ettersom forskjellige skjermer og individuelle skjerminnstillinger påvirker fargegjengivelsen, kan vi ikke garantere at fargenyanser på varene samsvarer med bildene som vises når du som forbruker besøker nettbutikken vår. Vi forbeholder oss for eventuelle trykk- og skrivefeil.



Elretur

Alle kasserte elektriske produkter skal tas hånd om for å forbedre miljøet. Vi er tilknyttet Elretur AS som gjenvinner og tar hånd om elreturer på en sikker måte.



Send ikke forskudd

Vi tar ikke ansvar for penger, sjekker og frimerker som sendes per brev.




Force majeure


Skulle det oppstå en situasjon som gjør det umulig for Homeroom å oppfylle sine forpliktelser i denne avtalen, og som etter vanlige kjøpsrettslige regler regnes som Force Majeure, opphører den rammede parts forpliktelser så lenge den ekstraordinære situasjonen vedvarer. Som Force Majeure regnes eksempelvis lovendring, arbeidskonflikt, streik, lockout eller andre omstendigheter som partene ikke råder over, slik som krig, opprør, brann, eksplosjon eller inngrep fra offentlige myndigheter. Det samme gjelder ved plutselig endring av krav til merking av produkter, varseltekster, salgsforbud eller beslutning fra myndigheter som påvirker markedet og produkter i negativ retning eller unormal nedgang i markedet.




Disse vilkårene ble oppdatert: 1.02.2024.