Hva skal jeg betale når retur ikke vises på fakturaen?

Dersom du har handlet med månedsfaktura eller konto og returen registreres etter at fakturaen er sendt fra elpy, kan du trekke fra beløpet for varen du har returnert fra fakturabeløpet. Legg så til 55 kr i returfrakt per returnert normalpakke. Er det møbler som ble levert hjem eller større interiørartikler du har returnert, legger du i stedet til 450 kr i returfrakt. Betal deretter inn det nye beløpet. Hvis varen du sendte tilbake er en reklamasjon og den er godkjent av vår returavdeling, betaler du selvfølgelig ikke returfrakt for den.

Har du registrert returen din med returkode eller QR-kode via homeroom.no/returns, vil returen bli trukket fra din faktura når du leverer returen til postombudet. Din faktura vil bli oppdatert innen 24 timer etter at du har mottatt returbekreftelsen. For enkelte varer er ingen returkode eller QR-kode inkludert, disse returene justeres først når returen er håndtert av vår returavdeling og du har mottatt en returbekreftelse på e-post.

Dersom du har valgt å betale senere (30-120 dagers faktura), vil fakturaen automatisk bli satt på pause når du leverer returen til ditt postombud. Du kan også selv gå inn på elpy.com og velge "Pause for retur". Da vet vi at det er en retur på gang og du behøver ikke betale mens varene dine er på vei tilbake til oss.

Du finner fakturaen på elpy.com eller i elpy-appen, aktuelt fakturabeløp vises når du er logget inn.